Page 20 - PARENTS' HANDBOOK
P. 20
5th Step Case to be referred to the School Head/ ‫رفع الأمر الي مدير المدرسةلإبداء الرأي‬ ‫الخطوة الخامسة‬
6th Step Principal for review / action .‫وإتخاذ اللازم‬ ‫الخطوة السادسة‬

Case to be referred to GM/GS ‫ المشرف العام‬/‫رفع الأمر الي المدير العام‬

Major Violations : ‫المخالفات الرئيسية‬

Major Violations, including, but not limited to: . ‫المخالفات الرئيسية ومنها على سبيل المثال لا الحصر‬

• Bullying ‫• التنمر‬
• Dishonesty, such as cheating, plagiarism or knowingly ‫ مثل الغش أو الانتحال أو تقديم معلومات كاذبة عن‬:‫• عدم الأمانة‬

furnishing false information .‫عمد‬
• Theft and vandalism .‫• السرقة والتخريب‬
• Disobedience and confrontational behavior, fighting, and ‫• العصيان وسلوك المواجهة والقتال والتسبب في إصابة جسدية‬
.‫لطالب آخر في المدرسة أو في الحافلة‬
causing physical injury to another student at school or on .‫• استخدام لغة بذيئة أو مسيئة‬
the bus ‫• عرض عام للعاطفة‬
• Using foul or abusive language .‫قواعد إدارة الممتلكات‬/ ‫• انتهاك قواعد السلامة‬
• Public display of affection .)‫ إلخ‬، ‫ طفاية حريق‬، ‫• العبث بمعدات السلامة (إنذار حريق‬
• Violation of safety/housekeeping rules .‫• حيازة التبغ والسجائر والمواد الضارة الأخرى‬
• Tampering with safety equipment (fire alarm, fire .‫• ترهيب أعضاء هيئة التدريس أو الطلاب‬
extinguisher and etc.) .‫• حيازة سكاكين أو أشياء خطرة أخرى‬
• Possession of tobacco, cigarettes, and other harmful .‫• أي سلوك آخر تعتبره المدرسة مسيئًا‬
substances
• Intimidating staff members or students
• Possession of knives or other dangerous items
• Any other behavior the school deems to be offensive

Disciplinary Action to be Taken: ‫الإجراءات التأديبية الواجب اتخاذها‬

• When a student’s behavior violates established rules of ‫• عندما يخالف سلوك الطالب القواعد المعمول بها في مدونة‬
the school/ Ministry of Education Code of Conducts or if
the student willfully disobeys legitimate directives of the ‫ وزارة التعليم أو إذا خالف‬/ ‫قواعد السلوك الخاصة بالمدرسة‬
school, the administration will take the appropriate
disciplinary action in accordance with established school ‫ ستتخذ الإدارة‬، ‫الطالب عمدًا التوجيهات الشرعية للمدرسة‬
rules/ Ministry of Education Code of Conducts.
/ ‫الإجراء التأديبي المناسب وف ًقا لقواعد المدرسة المعمول بها‬
• Each case of misconduct will be referred to the Section
Head/ Vice Principal/ Student Counselor who in turn will .‫مدونة قواعد السلوك الخاصة بوزارة التعليم‬
recommend to the School Head/ Principal the type of
action to be taken. / ‫• ستتم إحالة كل حالة من حالات سوء السلوك إلى رئيس القسم‬

• School Head/ Principal will review each case and take ‫ مستشار الطلبة الذي بدوره سيوصي مدير‬/ ‫نائب المدير‬
the appropriate action. He/She may refer some cases to
the school Discipline Committee/ Student Counselor. .‫المدرسة بنوع الإجراء الذي يتعين اتخاذه‬

• In extreme cases, the School Head/Principal may seek ‫• سيقوم مدير المدرسة بمراجعة كل حالة واتخاذ الإجراء‬
support or assistance from local law enforcement
authorities. ‫ لها إحالة بعض الحالات إلى لجنة الانضباط‬/ ‫ يجوز له‬.‫المناسب‬

• Generally, consequences and corrective measures will .‫ المستشار الطلابي‬/ ‫بالمدرسة‬
include, but not be limited to the following:
‫ قد يطلب مدير المدرسة الدعم أو‬، ‫• في الحالات القصوى‬

.‫المساعدة من سلطات إنفاذ القانون المحلية‬

‫ على سبيل‬، ‫ ستشمل النتائج والتدابير التصحيحية‬، ‫• بشكل عام‬

:‫ ما يلي‬، ‫المثال لا الحصر‬

Steps of Action to be Taken ‫الاجراء الذي يتم اتّخاذه‬ ‫تسلسل الاجراءات‬
Actions (for G4 and above) ) ‫( الصف الرابع فما فوق‬
1st Step Recorded - Notice Home by Section Head/
Vice Principal ‫ وإرسال ملاحظة للمنزل عن‬-‫تسجيل المخالفة‬ ‫الخطوة الأولى‬
2nd Step ‫ا‬ A counseling meeting must be organized ‫الوكيل‬/‫طريق رئيس القسم‬
with parent/guardian by Counselor if needed
‫تنظيم اجتماع استشاري مع أولياء الأمر من قبل‬ ‫الخطوة الثانية‬
‫المستشار إذا لزم الأمر‬

PRINTED COPIES ARE NOT CONTROLLED © AL-HUSSAN GROUP: QMS DEPT HOLDS MASTER COPY ISSUE DATE: 28 MARCH 2022
AH-AD-HB-001 REV. 17 PARENTS’ HANDBOOK
Page 20 of 31
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25