Page 14 - PARENTS' HANDBOOK
P. 14
The sequence in the curriculum ensures that the expected .‫ ينضم جميع طلابنا إلى جامعات تنافسية حول العالم‬، ‫في كل عام‬
outcomes of learning of each grade build on those of the
previous grade level. ‫يضمن التسلسل في المناهج الدراسية أن المخرجات المتوقعة من‬
.‫التعلم لكل صف تبنى على تلك التي بالصف السابق‬
The instructional strategies followed are research-based and
facilitate active learning. ‫الاستراتيجيات التعليمية المتبعة قائمة على البحث وتسهيل التعلم‬
.‫النشط‬
The assessments are outcomes-based and are designed to
assess if the following expected outcomes have been ‫التقييمات قائمة على المخرجات ومصممة لتقييم ما إذا كانت‬
achieved. .‫المخرجات المتوقعة التالية قد تحققت‬
• Classwork and Homework are assessed in all grades, which
‫• يتم تقييم الأعمال الصفية والواجبات المنزلية في جميع‬
makes alignment between classroom instruction and ‫ مما يجعل المواءمة بين التدريس في الفصل والتقييم‬،‫الصفوف‬
assessment easily achievable.
.‫سهلة التحقيق‬
• Teacher-made assessments are used for Primary, Middle, ‫• يتم استخدام التقييمات التي يقوم بها المعلم للمدرسة الابتدائية‬
and High School.
.‫والمتوسطة والثانوية‬
• External examinations are tools for assessing expected .‫• الإختبارات الخارجية هي أدوات لتقييم النتائج المتوقعة‬
outcomes.
‫يراقب كبار أعضاء هيئة التدريس تخطيط المعلمين وتطبيقهم‬
Senior members of staff monitor teachers’ planning and ‫ مما يضمن استخدام مجموعة متنوعة من‬، ‫للبرامج المذكورة أعلاه‬
delivery of the above programs, ensuring a variety of
teaching methods and techniques are being used. .‫أساليب وتقنيات التدريس‬

Students who are underperforming are brought to the attention ‫يتم توجيه انتباه الإدارة إلى الطلاب ذوي الأداء الضعيف من خلال‬
‫ يتم إبلاغ الوالدين إذا كان طفلهم معر ًضا لخطر‬.‫تقرير أداء الطالب‬
of the management via a Student Performance Report.
‫ يمكن للوالدين‬.‫ تعقد اجتماعات الآباء والمعلمين بانتظام‬.‫الرسوب‬
parent/guardian are informed if their child is at risk of failing. .‫الإطلاع على تقدم أطفالهم من خلال مدرستنا الإلكترونية‬

Parent-Teacher meetings are held regularly. Parent/guardian
can view their child(ren)’s progress through our e-school.

ADMISSION ‫القبول‬

Every student interested to join Al-Hussan schools must fill ‫يجب على كل طالب مهتم بالانضمام إلى مدارس الحصان ملء‬
out the Admission Application, and this will constitute the ..‫ وهذا سيشكل قائمة المتقدمين‬، ‫طلب قبول‬
applicant's list.
‫ ومع‬.‫تقبل مدارس الحصان أي طالب اجتاز اختبار تحديد المستوى‬
Al-Hussan Schools admit any student who has satisfied the ‫ فإن المدرسة لا تلبي احتياجات المتقدمين الذين يعانون من‬، ‫ذلك‬
entrance placement test. The school, however, does not cater .‫صعوبات التعلم المشخصة‬
to applicants with diagnosed learning difficulties.
‫سيكون من دواعي سرور المسجل مساعدة أولياء الأمور في جميع‬
The Registrar will be pleased to assist parent/guardian with .‫المستندات المطلوبة للتسجيل وتزويدك بالمعلومات حول المدرسة‬
all the documents required for registration and will provide
you with the information about the school. The Academic ‫سيمدك المنسق الأكاديمي بمعلومات حول المناهج الدراسية‬
Coordinator will provide you with information about the .‫والقضايا الأكاديمية الأخرى‬
school curriculum and other academic issues.
‫يجب إرسال جميع الطلبات إلى وزارة التربية والتعليم للموافقة‬
All applications have to be sent to the Ministry of Education .‫ سيرشدك المسجل خلال هذه العملية‬.‫عليها قبل أن يتم القبول‬
for approval before admission can take place. The registrar
will guide you through this process. ‫الرسوم والإيداع‬

Fees and Deposit ‫ يرجى الرجوع إلى اتفاقية تسجيل الطالب‬، ‫(لمزيد من التفاصيل‬
:‫ من الرابط التالي‬، ‫وموقع الحصان الإلكتروني‬
(For details, please refer to the Student Registration
Agreement and Al-Hussan’s website, from the link below www.alhussan.com
www.alhussan.com)

PRINTED COPIES ARE NOT CONTROLLED © AL-HUSSAN GROUP: QMS DEPT HOLDS MASTER COPY ISSUE DATE: 28 MARCH 2022
AH-AD-HB-001 REV. 17 PARENTS’ HANDBOOK
Page 14 of 31
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19