Page 4 - PARENTS' HANDBOOK
P. 4
DEAR PARENTS AND STUDENTS ‫أولياء الأمور والطلاب الأعزاء‬

Welcome to Al-Hussan Schools. This handbook is designed ‫ تم تصميم هذا الكتيب لإطلاع‬.‫مرحبا بكم في مدارس الحصان‬
to inform parent/guardian and students of the procedures and ‫أولياء الأمور والطلاب على الإجراءات والتوقعات في مدارس‬
expectations at Al-Hussan Schools. All of our students are ‫ يُتوقع من جميع طلابنا ملاحظة واحترام الإجراءات‬.‫الحصان‬
expected to observe and respect procedures set forth in this ‫ نشجعك على الاطلاع على هذا‬.‫المنصوص عليها في هذا الكتيب‬
handbook. We encourage you to go through this handbook ، ‫ أطفالك قبل اليوم الأول للمدرسة‬/ ‫الكتيب ومناقشته مع طفلك‬
and discuss it with your child/ren before the school’s first day, ‫ أطفالك على الاندماج بسهولة في النظام‬/ ‫حيث سيساعد طفلك‬
as it will help your child/ren to easily integrate into the school
system. .‫المدرسي‬
We are here to help make your child(ren)’s education a
positive, and rewarding experience. If you have any questions ‫أطفالك تجربة إيجابية‬/ ‫نحن هنا للمساعدة في جعل تعليم طفلك‬
related to the content of this handbook, please do not hesitate ، ‫ إذا كانت لديك أي أسئلة تتعلق بمحتوى هذا الكتيب‬.‫ومجزية‬
to contact the management.
‫فالرجاء عدم التردد بالاتصال بالإدارة‬
THE NATIONAL SCHOOLS
:‫المدارس الأهلية‬
Our Vision
:‫رؤيتنا‬
"Leadership in nurturing; creative, talented and distinguished
generation, who is proud of Islamic identity, able to face ‫ متميز معتز بقيمه‬، ‫الريادة في تنشئة جيل مبدع موهوب‬
challenges and involved in the renaissance of society". ‫ مشارك في نهضة‬،‫ قادر على مواجهة التحديات‬،‫الإسلامية‬

Our Mission .‫مجتمعه‬

Provide outstanding educational services, based on :‫رسالتنا‬
international standards, in a safe and stimulating
environment. .‫تقديم خدمات تعليمية متميزة بمعايير عالمية في بيئة آمنة وجاذبة‬

Our Beliefs :‫معتقداتنا‬

At Al-Hussan National Schools, we believe: :‫نحن نؤمن في مدارس الحصان الأهلية‬
1. Student learning is the chief priority of the school.
.‫ بأن تعلم الطلاب هو الأولوية الرئيسية للمدرسة‬.1
2. In providing a safe, inclusive, stimulating environment so ‫ بتوفير بيئة آمنة وشاملة ومحفزة بحيث يمكن لجميع الطلاب‬.2
that all students can learn.
.‫التعلم‬
3. Each student is a valued individual with unique physical, ‫ بأن كل طالب هو فرد ذو قيمة له احتياجات جسدية واجتماعية‬.3
social, emotional, and intellectual needs.
.‫وعاطفية وفكرية فريدة‬
4. In enhancing student self-esteem by celebrating diversity ‫ بتعزيز احترام الذات لدى الطلاب من خلال الاحتفال بالتنوع‬.4

and building positive relationships among students and .‫وبناء علاقات إيجابية بين الطلاب والموظفين‬
staff. ‫ بتعلم الطلاب بطرق مختلفة ووجوب تزويدهم بمجموعة‬.5
‫متنوعة من الأساليب التعليمية لاستيعاب أنماط التعلم المختلفة‬
5. Students learn in different ways and should be provided
with a variety of instructional approaches to .‫بحيث يشارك الطلاب بنشاط في عملية التعلم‬
accommodate different learning styles so that students
are actively engaged in the learning process.

PRINTED COPIES ARE NOT CONTROLLED © AL-HUSSAN GROUP: QMS DEPT HOLDS MASTER COPY ISSUE DATE: 28 MARCH 2022
AH-AD-HB-001 REV. 17 PARENTS’ HANDBOOK
Page 4 of 31
   1   2   3   4   5   6   7   8   9